Prasa angażuje
W trakcie czytania prasy aż 90% czytelników wciąga się w lekturę i całkowicie oddaje tej czynności. Podstawową zaletą mediów drukowanych jest to, że czytelnicy nie oddają się innym zajęciom podczas czytania. Dzięki temu odbiór jest czysty i odbywa się w pełnym skupieniu. Z badań wynika, że czytelnicy preferują czytanie w spokojnym miejscu i o takiej porze dnia, kiedy nic nie zakłóca tej czynności.
W porównaniu z innymi mediami odbiorcy prasy najrzadziej wykonują jakiekolwiek inne czynności podczas czytania.

Z najnowszych badań wynika, że widownia telewizyjna jest poirytowana liczbą reklam emitowanych w telewizji, a zjawisko zappingu (przełączania kanałów) pojawia się bardzo często.
Aż 80% respondentów uznało reklamę telewizyjną za najbardziej dokuczliwą, podczas gdy reklamę w prasie za dokuczliwą uważa tylko 8% respondentów (w radio 13%, w kinie 3%, w outdoorze 2%)

Źródło: prezentacja Pro Media House, na podstawie badania Demoskopu

pobierz plik PDF [173 KB] drukuj artykuł poprzedni następny