Prasa buduje relacje
Czytanie prasy to osobiste i wymagające zaangażowania zajęcie, które zaspokaja ciekawość, dostarcza informacji, pogłębia wiedzę, skłania odbiorcę do zastanowienia i refleksji.
Czytelnik jest zaangażowanym i świadomym odbiorcą, który potrafi wybierać spośród szerokiej oferty gazet codziennych i magazynów te, które w pełni odpowiadają jego potrzebom.
Nawiązuje się wówczas wyjątkowa więź pomiędzy czytelnikiem a magazynami i gazetami, które czyta.
Prasa stale towarzyszy czytelnikowi w jego prywatnym i zawodowym życiu. Buduje długotrwałą przyjaźń.

Od mody do technologii, poprzez wiadomości i komunikaty, aż po hobby. Prasa koncentruje się na potrzebach i zainteresowaniach czytelników i komunikuje się z nimi na wiele sposobów: dostarcza informacji, edukuje, zapewnia rozrywkę. Prasa dopasowuje się do potrzeb czytelników. Wydawcy dbają, aby artykuły były chętnie czytane. Dlatego pisma ewoluują zgodnie z oczekiwaniami odbiorców i szybko reagują na postulaty zmian. Dzięki temu dostarczają informacje skrojone na miarę potrzeb czytelników.

Gazety i magazyny są postrzegane jako pełne, kompletne medium, a reklamy w nich zawarte są odbierane jako ich integralna część. Zawartość redakcyjna i reklamowa pisma może w jednakowym stopniu informować i bawić, dostarczać wiedzy i rozrywki.
Reklamy budzą emocje, sprawiają, że odbiorcy uśmiechają się, zastanawiają, przyglądają i myślą na ich temat. Rozpamiętują i rozmawiają o nich i reklamowanych produktach.

Jak wynika z badań prasy kobiecej, większości czytelniczkom czytanie kojarzy się z relaksem i pewnego rodzaju intymnością, co wpływa na odbiór reklamy. Pismo skłania do dyskusji z koleżankami: o artykułach, kosmetykach, o tym co jest skuteczne, co warto polecić.

pobierz plik PDF [173 KB] drukuj artykuł poprzedni następny